Sociálne poradenstvo
Poslaním špecializovaného sociálneho poradenstva mobilného hospicu Sv. Lujza je poskytovať klientom informácie, podporu a sprevádzanie pri starostlivosti o umierajúceho, rovnako tak v neľahkej dobe po úmrtí blízkeho. Sme tu pre všetkých, ktorí sa vyrovnávajú s život limitujúcou chorobou.
Špecializované sociálne poradenstvo je poskytované formou ambulantnou a terénnou.
- Budeme Vás a vašich blízkych sprevádzať počas ťažkej životnej situácie.
- Pomôžeme Vám naplánovať jednotlivé kroky starostlivosti o nevyliečiteľne chorú osobu.
- Poskytneme Vám informácie o možnostiach starostlivosti (opatrovateľské služby, osobná asistencia, kompenzačné pomôcky, komunikácia s kamenným hospicom, apod.).
- Poradíme Vám so žiadosťou o štátne dávky (príspevok na opatrovanie, kompenzačné príspevky, PN, OČR, apod.).
- Pomôžeme Vám pri sprostredkovaní psychologickej, psychiatrickej alebo duchovnej starostlivosti.
- Poskytneme Vám kontakt na coronera, a potrebné informácie tesne po úmrtí.
- Ponúkame Vám bezpečný priestor pre smútenie.
Našim cieľom je
- klient informovaný o všetkých možnostiach pomoci pri starostlivosti a zomieraní blízkej osoby, ktorá je nevyliečiteľne chorá,
- klient informovaný a podporený, povzbudený v dobe po úmrtí blízkej osoby,
- klient sprevádzaný počas choroby a v procese zomierania.
Kto sú naši klienti
- Ľudia žijúci v našom okrese.
- Osoby v krízovej situácii.
- Osoby v terminálnom štádiu ochorenia.
Osoby v kríze sú pre nás ľudia, korí už nemajú kapacitu čeliť danej situácii obvyklým spôsobom s pomocou vlastných schopností, ani s pomocou svojich blízkych a priateľov, včas a zaužívanými naučenými spôsobmi, ale majú snahu situáciu riešiť, preto sa obracajú na nás.
Za osoby v krízovej situácii predovšetkým považujeme:
- osoby, ktoré sa ocitli v krízovej situácii z dôvodu blízkosti smrti,
- dospelé osoby v terminálnom štádiu ochorenia,
- osoby, ktoré sa starajú o blízkeho v domácom prostredí a cítia sa vyčerpaní, alebo si nevedia poradiť,
- osoby, ktoré sa stali pozostalými a ocitajú sa v procese smútenia, vyrovnávajú sa so stratou a smútkom.
Aké sú naše zásady
- Zachovanie dôstojnosti klienta
- Diskrétnosť – každý pracovník MoHo je viazaný mlčanlivosťou s rešpektom na prianie klienta.
- Nestrannosť a rovnaký prístup-služby sociálneho poradenstva a smútkového poradenstva, sú poskytované všetkým ľuďom bez rozdielu rasy, pohlavia, zdravotného nedostatku, sexuálnej orientácie, politickej príslušnosti, svetonázorovej orientácie, náboženstva, sociálneho statusu a pod.
- Rešpektujeme individuálne potreby klientov a ich právo na súkromie.
- Všetky služby poskytujeme bezplatne a riadime sa verejnými záväzkami.
- Naše služby sú dobrovoľné.
Dotazník spokojnosti
Pokiaľ nám chcete poslať spätnú väzbu k poskytovaniu starostlivosti, vyplňte, prosíme, dotazník spokojnosti. Za Vašu spätnú väzbu ďakujeme. Je pre nás cenným zdrojom informácii o našej práci a možnosti sa rozvíjať.
Sťažnosti
V prípade, že ste neboli spokojní s našimi službami, máte možnosť podať sťažnosť u riaditeľa neziskovej organizácie. Sťažnosť môžete podať písomnou formou a odoslať na mailovú adresu svlujza1@gmail.com.
Telefonické konzultácie
Pracovné dni od 8:00 do 15:00
Prievidza
Banská Bystrica
Sociálne poradkyne dochádzajú do domácností klientov a prijímajú ich aj v Centre paliatívnej starostlivosti. Pokiaľ sa nedovoláte, zavolajú vám v najbližšiu možnú dobu naspäť.
Osobné schôdzky
Prevádzková doba poradenstva
Pondelok: 12:00 – 15:00
Utorok: 12:00 – 15:00
Streda: 12:00-15:00
Štvrtok: 12:00- 15:00
Osobný kontakt so sociálnym pracovníkom je vhodné si telefonicky dohodnúť vopred. Poradenstvo poskytujeme v našom Centre paliatívnej starostlivosti alebo v prirodzenom prostredí klienta.